[et_pb_section fb_built= »1″ _builder_version= »4.16″ background_color= »#27657f » min_height= »407.7px » custom_padding= »68px||0px||| » global_colors_info= »{} »][et_pb_row make_equal= »on » custom_padding_last_edited= »on|phone » _builder_version= »4.16″ width= »60% » width_tablet= »90% » width_phone= »90% » width_last_edited= »on|phone » custom_margin= »||||false|false » custom_margin_tablet= » » custom_margin_phone= »0px||||false|false » custom_margin_last_edited= »on|phone » custom_padding_tablet= » » custom_padding_phone= »0px||||false|false » animation_style= »fade » global_colors_info= »{} »][et_pb_column type= »4_4″ _builder_version= »4.16″ global_colors_info= »{} »][et_pb_text content_last_edited= »off|desktop » _builder_version= »4.17.1″ text_text_color= »#ffffff » text_font_size= »50px » text_line_height= »1em » custom_padding= »30px||30px||true|false » hover_enabled= »0″ global_colors_info= »{} » sticky_enabled= »0″]

SELEN PEACOCK, Horizon Fondu

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version= »4.17.1″ text_font= »Roboto|100||||||| » text_text_color= »#ffffff » text_font_size= »28px » text_line_height= »1.2em » custom_margin= »9px||||| » custom_padding= »||2px||| » hover_enabled= »0″ global_colors_info= »{} » sticky_enabled= »0″]

sortie le 25 mars 2022 chez Another Record

[/et_pb_text][et_pb_divider color= »#ff7ad2″ divider_style= »dotted » divider_position= »center » _builder_version= »4.16″ custom_margin= »0px||13px||false|false » custom_padding= »0px||0px||true|true » global_colors_info= »{} »][/et_pb_divider][et_pb_post_title title= »off » date_format= »j M Y » comments= »off » featured_image= »off » _builder_version= »4.16″ _module_preset= »default » meta_font= »Roboto|100||||||| » meta_text_color= »#FFFFFF » global_colors_info= »{} »][/et_pb_post_title][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built= »1″ custom_padding_last_edited= »on|phone » _builder_version= »4.16″ background_color= »#FFFFFF » custom_margin= »||||false|false » custom_margin_tablet= » » custom_margin_phone= »||0px||false|false » custom_margin_last_edited= »on|phone » custom_padding= »||||false|false » custom_padding_tablet= » » custom_padding_phone= »||0px||false|false » global_colors_info= »{} »][et_pb_row column_structure= »3_5,2_5″ _builder_version= »4.16″ width= »60% » width_tablet= »90% » width_phone= »90% » width_last_edited= »on|phone » custom_padding= »||2px||| » global_colors_info= »{} »][et_pb_column type= »3_5″ _builder_version= »4.16″ global_colors_info= »{} »][et_pb_image src= »https://pointbreak.fr/wp-content/uploads/2022/04/SelenPeacock.jpg » alt= »Horizon Fondu de Selen Peacock » title_text= »Horizon Fondu de Selen Peacock » _builder_version= »4.17.1″ _module_preset= »default » custom_margin= »||||false|false » animation_style= »fade » animation_direction= »left » animation_duration= »1450ms » hover_enabled= »0″ border_color_all= »rgba(0,0,0,0.08) » box_shadow_style= »preset3″ box_shadow_vertical= »9px » global_colors_info= »{} » sticky_enabled= »0″][/et_pb_image][et_pb_code _builder_version= »4.17.1″ _module_preset= »default » custom_margin= »4em||||false|false » hover_enabled= »0″ global_colors_info= »{} » sticky_enabled= »0″][/et_pb_code][et_pb_text content_tablet= »

ENGLISH / FRANÇAIS

Real life. Selen Peacock says she depends on it, without saying any filthy word about it. ‘Horizon fondu’ is some manifesto made of tiny and lasting joys. The terrain is marked out by predecessors such as Aqua Serge or Orchestre Tout Puissant Marcel Duchamp. However, we are still elsewhere here. No imprecations, no strange aversions, but magnificent malversations with reality, %22today will be tomorrow%22, the kind of declas to reverse logic and calendar. This record is strong in its apparent tranquillity. Not even a worry on the surface, maybe because it was written entirely during the year 2019.  Before all that shit that happens next. The rhythm is still free to play, the synth layers still barely tremble at the mention of ‘Tous ces souvenirs’. Further on, it’s the brass that signals Selen Peacock’s native difference as a lovable fake heroine. ‘Ce qui se murmure’ is nicely stubborn when the track with the eponymous title pivots on royal melodies. We visit here Library Music, high-spirited jazz and liberated songs. The sound, helluva tuned, provides the right amount of happy illusion. %22It makes our legs long, it makes us strong. No better programme for ten thousand years of  reigns.

 » content_phone= »

ENGLISH / FRANÇAIS

Real life. Selen Peacock says she depends on it, without saying any filthy word about it. ‘Horizon fondu’ is some manifesto made of tiny and lasting joys. The terrain is marked out by predecessors such as Aqua Serge or Orchestre Tout Puissant Marcel Duchamp. However, we are still elsewhere here. No imprecations, no strange aversions, but magnificent malversations with reality, %22today will be tomorrow%22, the kind of declas to reverse logic and calendar. This record is strong in its apparent tranquillity. Not even a worry on the surface, maybe because it was written entirely during the year 2019.  Before all that shit that happens next. The rhythm is still free to play, the synth layers still barely tremble at the mention of ‘Tous ces souvenirs’. Further on, it’s the brass that signals Selen Peacock’s native difference as a lovable fake heroine. ‘Ce qui se murmure’ is nicely stubborn when the track with the eponymous title pivots on royal melodies. We visit here Library Music, high-spirited jazz and liberated songs. The sound, helluva tuned, provides the right amount of happy illusion. %22It makes our legs long, it makes us strong. No better programme for ten thousand years of  reigns.

 » content_last_edited= »on|phone » _builder_version= »4.17.1″ _module_preset= »default » text_text_color= »#000000″ text_font_size= »16px » custom_margin= »5%||||false|false » hover_enabled= »0″ global_colors_info= »{} » sticky_enabled= »0″]

ENGLISH

Real life. Selen Peacock says she depends on it, without saying any filthy word about it. ‘Horizon fondu’ is some manifesto made of tiny and lasting joys. The terrain is marked out by predecessors such as Aqua Serge or Orchestre Tout Puissant Marcel Duchamp. However, we are still elsewhere here. No imprecations, no strange aversions, but magnificent malversations with reality, « today will be tomorrow », the kind of declas to reverse logic and calendar. This record is strong in its apparent tranquillity. Not even a worry on the surface, maybe because it was written entirely during the year 2019.  Before all that shit that happens next. The rhythm is still free to play, the synth layers still barely tremble at the mention of ‘Tous ces souvenirs’. Further on, it’s the brass that signals Selen Peacock’s native difference as a lovable fake heroine. ‘Ce qui se murmure’ is nicely stubborn when the track with the eponymous title pivots on royal melodies. We visit here Library Music, high-spirited jazz and liberated songs. The sound, helluva tuned, provides the right amount of happy illusion. « It makes our legs long, it makes us strong. No better programme for ten thousand years of  reigns.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type= »2_5″ _builder_version= »4.16″ global_colors_info= »{} »][et_pb_text _builder_version= »4.17.1″ _module_preset= »default » text_text_color= »#000000″ link_font= »Roboto|||||||| » link_text_color= »#ff6600″ hover_enabled= »0″ global_colors_info= »{} » sticky_enabled= »0″]

La vie vraie. Selen Peacock dit en dépendre, sans en dire pis que pendre. Horizon fondu est une sorte de manifeste des joies minuscules et durables. Le terrain est balisé, défriché par des prédécesseurs comme Aqua Serge ou plus proche encore, côté unisson vocaux, Orchestre Tout Puissant Marcel Duchamp. Pourtant, on est encore ailleurs ici. Pas d’imprécations, pas d’étranges aversions mais de magnifiques malversations avec le réel, « aujourd’hui sera demain », le genre de déclas à renverser logique et calendrier. Ce disque est fort de sa tranquillité apparente. Pas même d’inquiétude en surface, serait-ce a-race qu’il a été écrit entièrement au cours de l’année 2019.  La rythmique est libre de jouer, les nappes de Synthé tremblent encore à peine à l’évocation que Tous ces souvenirs. Plus loin, ce sont les cuivres qui signent la différence native de Selen Peacock, fausse héroïne adorable. Ce qui se murmure s’entête joliment quand le track au titre éponyme pivote sur des mélopée royales. On croise la Library Music, le jazz à fort taux de spirit, la chanson libérée. Le son, réglé au scalpel, fournit ce qu’il faut d’illusions à bonheurs. « ça nous fait de longues jambes, ça nous fait la force ». Pas meilleur programme pour dix mille septennats.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version= »4.17.1″ link_text_color= »#FF6600″ custom_margin= »5%||||false|false » custom_padding= »||||false|false » hover_enabled= »0″ global_colors_info= »{} » sticky_enabled= »0″]


Morgane Carnet : interview

Another Record : Site Web

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]