[et_pb_section fb_built= »1″ _builder_version= »4.9.4″ background_color= »#27657f » min_height= »407.7px » custom_padding= »68px||0px||| »][et_pb_row make_equal= »on » custom_padding_last_edited= »on|phone » _builder_version= »4.9.4″ width= »60% » width_tablet= »90% » width_phone= »90% » width_last_edited= »on|phone » custom_margin= »||||false|false » custom_margin_tablet= » » custom_margin_phone= »0px||||false|false » custom_margin_last_edited= »on|phone » custom_padding= »||||false|false » custom_padding_tablet= » » custom_padding_phone= »0px||||false|false » animation_style= »fade »][et_pb_column type= »4_4″ _builder_version= »4.0.6″][et_pb_text content_phone= »

FUNKY COUP:
Korean Soul, Funk
& Rare Groove Nuggets 1973-1980 vol. 1

 » content_last_edited= »off|desktop » _builder_version= »4.9.4″ text_text_color= »#ffffff » text_font_size= »50px » text_line_height= »1em » custom_padding= »30px||30px||true|false »]

JEAN-FRANÇOIS PAUVROS, À Tort et au travers

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version= »4.9.4″ text_font= »Roboto|100||||||| » text_text_color= »#ffffff » text_font_size= »28px » text_line_height= »1.2em » custom_margin= »9px||||| » custom_padding= »||2px||| »]

sortie en juillet 2020 chez Nato

[/et_pb_text][et_pb_divider color= »#ff7ad2″ divider_style= »dotted » divider_position= »center » _builder_version= »4.0.6″ custom_margin= »0px||13px||false|false » custom_padding= »0px||0px||true|true »][/et_pb_divider][et_pb_post_title title= »off » date_format= »j M Y » comments= »off » featured_image= »off » _builder_version= »4.9.4″ _module_preset= »default » meta_font= »Roboto|100||||||| » meta_text_color= »#FFFFFF »][/et_pb_post_title][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built= »1″ custom_padding_last_edited= »on|phone » _builder_version= »4.9.4″ background_color= »#FFFFFF » custom_margin= »||||false|false » custom_margin_tablet= » » custom_margin_phone= »||0px||false|false » custom_margin_last_edited= »on|phone » custom_padding= »||||false|false » custom_padding_tablet= » » custom_padding_phone= »||0px||false|false »][et_pb_row column_structure= »3_5,2_5″ _builder_version= »4.9.4″ width= »60% » width_tablet= »90% » width_phone= »90% » width_last_edited= »on|phone » custom_padding= »||2px||| »][et_pb_column type= »3_5″ _builder_version= »4.0.4″][et_pb_image src= »https://pointbreak.fr/wp-content/uploads/2021/04/DiskPauvrosCarre.jpg » alt= »A tort et au travers de JF Pauvros » title_text= »A tort et au travers de JF Pauvros » _builder_version= »4.9.4″ _module_preset= »default » custom_margin= »||||false|false » animation_style= »fade » animation_direction= »left » animation_duration= »1450ms » border_color_all= »rgba(0,0,0,0.08) » box_shadow_style= »preset3″][/et_pb_image][et_pb_text content_tablet= »

ENGLISH / FRANÇAIS

Some could say that today’s jazz is made of syncretisms – of mixtures, if you really want an another word. But when you listen to Jean-François Pauvros‘ latest record, you can tell yourself that everything has been there for a long time. The guitarist returns to nato with this release that shamelessly mixes free, rock and song. Antonin Rayon (piano, organ) and Mark Kerr (drums) keep the shack clean. Bass on one side, low and heavy, and drums in other hand, full of various grooves and impassive. This trio had fun with the sound material. This is weaving, this is torturing and finally all of this explodes. The pauvrossian guitar, well above all, sings crazy and voluble. A bit of poetry comes to polish up the work of architects of the chaos of the three companions. Sweet, but no more than necessary.

 » content_phone= »

ENGLISH / FRANÇAIS

Some could say that today’s jazz is made of syncretisms – of mixtures, if you really want an another word. But when you listen to Jean-François Pauvros‘ latest record, you can tell yourself that everything has been there for a long time. The guitarist returns to nato with this release that shamelessly mixes free, rock and song. Antonin Rayon (piano, organ) and Mark Kerr (drums) keep the shack clean. Bass on one side, low and heavy, and drums in other hand, full of various grooves and impassive. This trio had fun with the sound material. This is weaving, this is torturing and finally all of this explodes. The pauvrossian guitar, well above all, sings crazy and voluble. A bit of poetry comes to polish up the work of architects of the chaos of the three companions. Sweet, but no more than necessary.

 » content_last_edited= »on|phone » _builder_version= »4.9.4″ _module_preset= »default » text_text_color= »#000000″ text_font_size= »16px » custom_margin= »10%||||false|false »]

ENGLISH

Some could say that today’s jazz is made of syncretisms – of mixtures, if you really want an another word. But when you listen to Jean-François Pauvros‘ latest record, you can tell yourself that everything has been there for a long time. The guitarist returns to nato with this release that shamelessly mixes free, rock and song. Antonin Rayon (piano, organ) and Mark Kerr (drums) keep the shack clean. Bass on one side, low and heavy, and drums in other hand, full of various grooves and impassive. This trio had fun with the sound material. This is weaving, this is torturing and finally all of this explodes. The pauvrossian guitar, well above all, sings crazy and voluble. A bit of poetry comes to polish up the work of architects of the chaos of the three companions. Sweet, but no more than necessary.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type= »2_5″ _builder_version= »4.0.4″][et_pb_text _builder_version= »4.9.4″ _module_preset= »default »]

On pourrait dire que le jazz d’aujourd’hui est fait de syncrétismes – de mélanges, si vraiment vous préférez. Mais quand on écoute le dernier disque de Jean-François Pauvros, on se dit tout que tout était déjà là depuis longtemps. Le guitariste revient chez nato avec cet album qui mélange sans vergogne le free, le rock et la chanson. Antonin Rayon (piano, orgue) et Mark Kerr (drums) tiennent la baraque : la basse d’un côté, grave et lourde, et la batterie, pétrie de grooves divers et rentre-dedans, imperturbable. Ce trio s’amuse avec la matière sonore. On triture, on torture, on explose. La guitare pauvrossienne bien au-dessus de la mêlée, dingo et volubile. Un peu de poésie vient fignoler, voix chaude de Pauvros, le travail d’architectes du chaos des trois compères. Doux, mais pas plus qu’il ne faut. 

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version= »4.9.4″ link_text_color= »#FF6600″ custom_margin= »5%||||false|false » custom_padding= »||||false|false »]


Interview de Jean-François Pauvros
Jean-François Pauvros : site web
Nato : site web

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version= »4.9.4″ _module_preset= »default » width= »60% » width_tablet= »90% » width_phone= »90% » width_last_edited= »on|phone »][et_pb_column type= »4_4″ _builder_version= »4.9.4″ _module_preset= »default »][et_pb_audio audio= »https://pointbreak.fr/wp-content/uploads/2020/10/01.-California.mp3″ title= »Wish For Long (extrait) » artist_name= »Jean-François Pauvros » album_name= »A Tort et au travers (2020) » _builder_version= »4.9.4″ _module_preset= »default » background_color= »#27657f »][/et_pb_audio][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]