KHRUANGBIN & LEON BRIDGES,
Texas Moon
sortie le 18 février 2022 chez Dead Oceans
ENGLISH
What the heck is Texas ? Country? Rodeo ? A Scottish pop-rock band? Yes, but not only. It’s also the homeland of Khruangbin and Leon Bridges. Here we have a trio that was kicking ass in 2020 with ‘Mordechai’ and his Spanish, Thai funk and zouk influences. Here we have a neo-soul voice with a gospel background, too. Stylish. Both join forces and release 2 EPs. In 2020, it was ‘Texas Sun’ to listen to on a road trip under the burning sun, completely funk and deliciously groovy. In 2022, let’s go into night mode with ‘Texas Moon’. Here, it’s 5 sounds to listen to at dusk around a campfire. Less groovy than ‘Sun’ but pretty chillful. ‘Doris’, the first track, sounds fabulously melancholic. Bridges’ voice dives into his memories with sweetness: “Don’t you leave, don’t you go, Doris”, delicately dedicated to his granny. Laura Lee’s bass crackles lightens up some sparkles on ‘Chocolate Hills’. Smooth and totally hot before Donald Johnson sets the mood on ‘Mariella’. His drums shimmer and light up the sound. Real pleasure, extended pleasure with Mark Speer’s guitar. It quivered under his fingers to marry the words of Leon Bridges on ‘Father Father’. Tender and wonderfully sweet. It makes you want to drive away and build some campfire. In Texas.
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Texas Sun : Bandcamp
Khruangbin : site internet
Leon Bridges : site internet
What the heck is Texas ? Country ? Rodéo ? Un groupe écossais pop-rock ? Oui, mais pas que. C’est aussi la homeland de Khruangbin et Leon Bridges. Soit un trio qui défonçait tout en 2020 avec Mordechai et ses inspis espagnoles, thaï funk et zouk. Soit une voix de la néo-soul fan de gospel. Stylé. Les deux réunissent leurs forces sudistes et sortent 2 EP. En 2020, c’était Texas Sun. 4 sons à écouter en road trip sous le soleil brûlant, complètement funk et délicieusement groove. En 2022, on passe en mode nuit avec Texas Moon. Là, c’est 5 sons à écouter au crépuscule autour d’un feu. Beaucoup moins groove que le Sun mais totalement chill. Doris, premier track, sonne fabuleusement mélancolique. La voix de Bridges plonge dans ses souvenirs avec douceur : « Don’t you leave, don’t you go, Doris », délicatement prononcé pour sa granny. La basse de Laura Lee crépite comme la braise sur Chocolate Hills. Smooth et complètement hot avant que Donald Johnson pose le mood sur Mariella. Sa batterie scintille et illumine le son. Plaisir réel, plaisir prolongé avec la guitare de Mark Speer. Elle frémit sous ses doigts pour épouser les mots de Leon Bridges sur Father Father. Tendre et merveilleusement sucrée. Ça donne envie de prendre sa caisse pour se faire un feu de camp au Texas.