BINKER GOLDING, Dream Like A Dogwood Wild Boy
sorti le 17 Juin 2022 sur Gearbox Records
ENGLISH
Tschuss. After feeding the Machine with his buddy Moses Boyd, Binker Golding goes for a ride in Americana. ‘Dream Like a Dogwood Wild Boy’ is the road book of this trip, the amount of notes taken on the little frenzy of the English sax. At its best on ‘Love Me Like A Woman’, nagging blues and talkative as a docker in a pub, oddly calm on ‘Til My Heart Stops’, with an almost too bright sax, saved in extremis by Sarah Tandy’s piano touch. Dammit Binker, what the hell are you doing in the American ditches without proper boots? We are far from the British smoke here, from the perfect sound of the duo. It destabilizes the Great Spaces when you are not used to it. ‘My Two Dads’ give a lead. Under the hunt of gentle Indians, the drumming pushes the sax towards the territory of the smooth elegy, set for meadow naps or slow crossings of the Grand Canyon in Technicolor. Surprised John Wayne didn’t drop by to sing backup vocals on this record, mind you. Come on, Binker, come back to the London cellars, my cowboy.
Tschuss. Après avoir nourri la Machine avec son petit poto Moses Boyd, Binker Golding part faire un tour en Americana. Dream Like a Dogwood Wild Boy est le carnet de route de ce trip, la somme de notes prises sur le petit délire du sax anglais. Au top sur Love Me Like A Woman, blues lancinant et bavard comme un docker dans un pub, étrangement calmé sur ‘Til My Heart Stops, au sax presque trop brillant, sauvé in extremis par la touche de piano de Sarah Tandy. Bordel Binker, qu’est-ce que tu es allé foutre dans les fossés ricains, sans mettre de bottes adéquates ? On est loin des fumées britanniques ici, du son parfait du duo. Ça déstabilise les Grands Espaces, quand on a pas l’habitude. My Two Dads donne une piste. Sous la battue d’indiens gentils, le drumming pousse le sax vers le territoire de l’élégie suave, calée pour des siestes de prairies ou des traversées lentes du Grand Canyon en Technicolor. Étonnant que John Wayne ne soit pas passé faire des chœurs sur ce disque, tient. Allez, Binker, revient dans les caveaux de Londres, mon cowboy.