[et_pb_section fb_built= »1″ _builder_version= »4.16″ background_color= »#27657f » min_height= »407.7px » custom_padding= »68px||0px||| » global_colors_info= »{} »][et_pb_row make_equal= »on » custom_padding_last_edited= »on|phone » _builder_version= »4.16″ width= »60% » width_tablet= »90% » width_phone= »90% » width_last_edited= »on|phone » custom_margin= »||||false|false » custom_margin_tablet= » » custom_margin_phone= »0px||||false|false » custom_margin_last_edited= »on|phone » custom_padding_tablet= » » custom_padding_phone= »0px||||false|false » animation_style= »fade » global_colors_info= »{} »][et_pb_column type= »4_4″ _builder_version= »4.16″ global_colors_info= »{} »][et_pb_text content_last_edited= »off|desktop » _builder_version= »4.18.0″ text_text_color= »#ffffff » text_font_size= »50px » text_line_height= »1em » custom_padding= »30px||30px||true|false » hover_enabled= »0″ global_colors_info= »{} » sticky_enabled= »0″]

EMILIE ŠKRIJELJ, TOM MALMENDIER
et MIKE LADD, The Kort’dakian Crisis

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version= »4.18.0″ text_font= »Roboto|100||||||| » text_text_color= »#ffffff » text_font_size= »28px » text_line_height= »1.2em » custom_margin= »9px||||| » custom_padding= »||2px||| » global_colors_info= »{} »]

sortie le 2 septembre 2022 chez eux sæm

[/et_pb_text][et_pb_divider color= »#ff7ad2″ divider_style= »dotted » divider_position= »center » _builder_version= »4.16″ custom_margin= »0px||13px||false|false » custom_padding= »0px||0px||true|true » global_colors_info= »{} »][/et_pb_divider][et_pb_post_title title= »off » date_format= »j M Y » comments= »off » featured_image= »off » _builder_version= »4.16″ _module_preset= »default » meta_font= »Roboto|100||||||| » meta_text_color= »#FFFFFF » global_colors_info= »{} »][/et_pb_post_title][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built= »1″ custom_padding_last_edited= »on|phone » _builder_version= »4.16″ background_color= »#FFFFFF » custom_margin= »||||false|false » custom_margin_tablet= » » custom_margin_phone= »||0px||false|false » custom_margin_last_edited= »on|phone » custom_padding= »||||false|false » custom_padding_tablet= » » custom_padding_phone= »||0px||false|false » global_colors_info= »{} »][et_pb_row column_structure= »3_5,2_5″ _builder_version= »4.16″ width= »60% » width_tablet= »90% » width_phone= »90% » width_last_edited= »on|phone » custom_padding= »||2px||| » global_colors_info= »{} »][et_pb_column type= »3_5″ _builder_version= »4.16″ global_colors_info= »{} »][et_pb_image src= »https://pointbreak.fr/wp-content/uploads/2022/08/a1717904772_16.jpg » alt= »The Kort’dakian Crisis de Mike Ladd – Emilie Škrijelj – Tom Malmendier » title_text= »The Kort’dakian Crisis de Mike Ladd – Emilie Škrijelj – Tom Malmendier » _builder_version= »4.18.0″ _module_preset= »default » custom_margin= »||||false|false » animation_style= »fade » animation_direction= »left » animation_duration= »1450ms » border_color_all= »rgba(0,0,0,0.08) » box_shadow_style= »preset3″ box_shadow_vertical= »9px » global_colors_info= »{} »][/et_pb_image][et_pb_code _builder_version= »4.18.0″ _module_preset= »default » global_colors_info= »{} »][/et_pb_code][et_pb_text content_tablet= »

ENGLISH / FRANÇAIS

Alarm! The Kort’dakian nation is in crisis. Is it a fiction? Yes. It is also the title of the record left since the festival Weather and August 2021 on the label Eux Saem. Sows, loves. Understand what you want of these phonemes. The truth is elsewhere. In the plastic organicity of this trio. We know the duo Emilie Škrijelj & Tom Malmendier, otherwise known as Les Marquises, we know Mike Ladd’s striking antics. Reunited, the 3 vocalists/instrumentalists deliver a tale of improvised anticipation, a modern and actual tale where a world disappears little by little in the wanderings and forgetfulness of what founded it. No link with ours? Possibly. Although. What is important with improvised music, as practiced, sought and found by Škrijelj & Malmendier, is that it lives with both feet in the most urgent reality. And Mike Ladd’s impatient ogre verve is not going to calm the game down. The Kort’dakian Crisis is not a solution, but a warning. Remember René Dumont and his glass of water in 1974. This very good record might not follow the same path of amused mockery and then oblivion.

 » content_phone= »

ENGLISH / FRANÇAIS

Alarm! The Kort’dakian nation is in crisis. Is it a fiction? Yes. It is also the title of the record left since the festival Weather and August 2021 on the label Eux Saem. Sows, loves. Understand what you want of these phonemes. The truth is elsewhere. In the plastic organicity of this trio. We know the duo Emilie Škrijelj & Tom Malmendier, otherwise known as Les Marquises, we know Mike Ladd’s striking antics. Reunited, the 3 vocalists/instrumentalists deliver a tale of improvised anticipation, a modern and actual tale where a world disappears little by little in the wanderings and forgetfulness of what founded it. No link with ours? Possibly. Although. What is important with improvised music, as practiced, sought and found by Škrijelj & Malmendier, is that it lives with both feet in the most urgent reality. And Mike Ladd’s impatient ogre verve is not going to calm the game down. The Kort’dakian Crisis is not a solution, but a warning. Remember René Dumont and his glass of water in 1974. This very good record might not follow the same path of amused mockery and then oblivion.

 » content_last_edited= »on|phone » _builder_version= »4.18.0″ _module_preset= »default » text_text_color= »#000000″ text_font_size= »16px » custom_margin= »5%||||false|false » hover_enabled= »0″ global_colors_info= »{} » sticky_enabled= »0″]

ENGLISH

Alarm! The Kort’dakian nation is in crisis. Is it a fiction? Yes. It is also the title of the record left since the festival Weather and August 2021 on the label Eux Saem. Sows, loves. Understand what you want of these phonemes. The truth is elsewhere. In the plastic organicity of this trio. We know the duo Emilie Škrijelj & Tom Malmendier, otherwise known as Les Marquises, we know Mike Ladd’s striking antics. Reunited, the 3 vocalists/instrumentalists deliver a tale of improvised anticipation, a modern and actual tale where a world disappears little by little in the wanderings and forgetfulness of what founded it. No link with ours? Possibly. Although. What is important with improvised music, as practiced, sought and found by Škrijelj & Malmendier, is that it lives with both feet in the most urgent reality. And Mike Ladd’s impatient ogre verve is not going to calm the game down. The Kort’dakian Crisis is not a solution, but a warning. Remember René Dumont and his glass of water in 1974. This very good record might not follow the same path of amused mockery and then oblivion.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type= »2_5″ _builder_version= »4.16″ global_colors_info= »{} »][et_pb_text _builder_version= »4.18.0″ _module_preset= »default » text_text_color= »#000000″ link_font= »Roboto|||||||| » link_text_color= »#ff6600″ hover_enabled= »0″ global_colors_info= »{} » sticky_enabled= »0″]

Alarme ! La nation Kort’dakian est en crise. C’est une fiction ? Oui. C’est aussi le titre du disque laissée depuis le festival Météo et août 2021 sur le label Eux Saem. Sème, s’aime. Comprenez ce que vous voulez de ces phonèmes. La vérité est ailleurs. Dans l’organicité plastique de ce trio. On en connait le duo Emilie Škrijelj & Tom Malmendier, appelé autrement Les Marquises, on en connait les frasques frappées de Mike Ladd. Réunis, les 3 vocalistes/instrumentsites livrent un récit d’anticipation improvisée, un conte moderne et actuel où un monde disparait peu à peu dans ses errements et les oublis de ce qui le fonde. Aucun lien avec le nôtre ? Possible. Quoique. Ce qui est important avec la musique improvisée, telle que la pratiquent, la cherchent et la trouvent Škrijelj & Malmendier, c’est qu’elle vit les deux pieds dans la réalité la plus urgente. Et ce n’est pas la verve d’ogre impatient de Mike Ladd qui va calmer le jeu. The Kort’dakian Crisis s’anonce donc non comme un topo-solution que comme un mémo-avertissement. Remember René Dumont et son verre d’eau en 1974. Ce très bon disque pourrait ne suivre le même trajet de moqueries amusées puis d’oubli.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version= »4.18.0″ link_text_color= »#FF6600″ custom_margin= »5%||||false|false » custom_padding= »||||false|false » global_colors_info= »{} »]


Tropism : Chronique
Tom Malmendier : Site Web

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]