OŪAT, Elastic Bricks

paru le 7 janvier 2022 sur Umlaut Records

par | 11 Jan 2022 | disques

Elastic Bricks de oūat

ENGLISH

Oūat Kind Of Blue? Red sir. And of all the shades of red the blue note is capable of. The Elastic Bricks are full of nuances. And versatile too, which is probably, musically, a bit the same. Smoothness of the interplay which rules here for the trio. Here the two propel the one without wanting to answer him at any cost. The piano of Simon Sieger is not master at home, not at the service but at work. See how it pushes Michael Griener’s kit to say always more, to contradict always a little more the drive of Joel Grip, quasi-native bassist of this label and besides painter of the moving cover of the disc. Beyond interplay, there is the music. Of Course. If we tend to find fragments of sixties club atmosphere, Mother And Son or Sommer, or even a rereading of 30’s bastring revue reviewed by Sun Ra in Tibia Of The Mole, the 9 tracks come from here and now. Exposure, deconstruction, without ever losing the ear of the listener in an imposed speech. Oūat plays with its sound and with its invented acronym. What The fuck is this Oūat? Once Ūpon A Time, sir. Red and blue, the stories untied by the trio. Subtle and unstoppable, deep and immediate, too. Perfect.

Oūat Kind Of Blue ? Red sir. Et de toutes les nuances de rouge dont la note bleue est capable. Et des nuances, Les Elastic Bricks de ce disque en sont pétries. Et de souplesse aussi, ce qui revient sans doute, musicalement, un peu au même. Souplesse de l’interplay qui règne au sein du trio, où deux propulsent un sans vouloir lui répondre à tout prix. Le piano de Simon Sieger n’est pas maître chez lui, pas au service mais à la planche. Voir comment il pousse le kit de Michael Griener à dire toujours un peu plus, à contredire toujours un peu plus le drive de Joel Grip, bassiste quasi-natif du label et auteur par ailleurs de la pochette mouvante du disque. Hors l’interplay, il y a bien entendu la musique. Si on tend à retrouver des fragments d’ambiance de club sixties, Mother And Son ou Sommer, voire une relecture de revue bastringue 30’s revue par Sun Ra avec Tibia Of The Mole, les 9 tracks viennent d’ici et désormais. Exposition/déconstruction, sans jamais perdre l’oreille de celle ou celui qui écoute par un discours imposé. Oūat joue avec sa sonorité et avec son acronyme inventé. What The fuck is this Oūat ? Once Ūpon A Time, sir. Rouges et bleues, les histoires déliées par le trio. Souples et imparables, profondes et immédiates, aussi. Parfaites.


Umlaut Records : Site web
Oūat : Bandcamp

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