[et_pb_section fb_built= »1″ _builder_version= »4.9.4″ background_color= »#27657f » min_height= »407.7px » custom_padding= »68px||0px||| »][et_pb_row make_equal= »on » custom_padding_last_edited= »on|phone » _builder_version= »4.9.4″ width= »60% » width_tablet= »90% » width_phone= »90% » width_last_edited= »on|phone » custom_margin= »||||false|false » custom_margin_tablet= » » custom_margin_phone= »0px||||false|false » custom_margin_last_edited= »on|phone » custom_padding_tablet= » » custom_padding_phone= »0px||||false|false » animation_style= »fade »][et_pb_column type= »4_4″ _builder_version= »4.0.6″][et_pb_text content_last_edited= »off|desktop » _builder_version= »4.9.4″ text_text_color= »#ffffff » text_font_size= »50px » text_line_height= »1em » custom_padding= »30px||30px||true|false »]

KRIS DAVIS, Diatom Ribbons

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version= »4.9.4″ text_font= »Roboto|100||||||| » text_text_color= »#ffffff » text_font_size= »28px » text_line_height= »1.2em » custom_margin= »9px||||| » custom_padding= »||2px||| »]

sortie en octobre 2019 chez Pyroclastic Records

[/et_pb_text][et_pb_divider color= »#ff7ad2″ divider_style= »dotted » divider_position= »center » _builder_version= »4.0.6″ custom_margin= »0px||13px||false|false » custom_padding= »0px||0px||true|true »][/et_pb_divider][et_pb_post_title title= »off » date_format= »j M Y » comments= »off » featured_image= »off » _builder_version= »4.9.4″ _module_preset= »default » meta_font= »Roboto|100||||||| » meta_text_color= »#FFFFFF »][/et_pb_post_title][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built= »1″ custom_padding_last_edited= »on|phone » _builder_version= »4.9.4″ background_color= »#FFFFFF » custom_margin= »||||false|false » custom_margin_tablet= » » custom_margin_phone= »||0px||false|false » custom_margin_last_edited= »on|phone » custom_padding= »||||false|false » custom_padding_tablet= » » custom_padding_phone= »||0px||false|false »][et_pb_row column_structure= »3_5,2_5″ _builder_version= »4.9.4″ width= »60% » width_tablet= »90% » width_phone= »90% » width_last_edited= »on|phone » custom_padding= »||2px||| »][et_pb_column type= »3_5″ _builder_version= »4.0.4″][et_pb_text _builder_version= »4.9.4″ _module_preset= »default » link_text_color= »#FF6600″]

Chronique spéciale sons d’hiver 2020

[/et_pb_text][et_pb_image src= »https://pointbreak.fr/wp-content/uploads/2020/04/KrisDavis.jpg » alt= »Diatom Ribbons de Kris Davis » title_text= »Diatom Ribbons de Kris Davis » _builder_version= »4.9.4″ _module_preset= »default » custom_margin= »||||false|false » animation_style= »fade » animation_direction= »left » animation_duration= »1450ms » border_color_all= »rgba(0,0,0,0.08) » box_shadow_style= »preset3″ box_shadow_vertical= »9px »][/et_pb_image][et_pb_code _builder_version= »4.9.4″ _module_preset= »default » custom_margin= »7%||||false|false »][/et_pb_code][et_pb_text content_tablet= »

ENGLISH / FRANÇAIS

Today’s jazz brags often with immobility. Moving or not moving? Dunno know here, but motile, that’s for sure. Diatom Ribbons, Canadian pianist Kris Davis’ latest album, plays a lot with that idea. Maybe because it’s dedicated to unicellular algae and marine microorganisms. What a bloody beauty that is organic and brutal. As on Corn Crake, melodic and committed, where Terry Lyne Carrington and Val Jeanty come to dynamite the World of silence. With no red cap and much better than the famous Commandant C.

 » content_phone= »

ENGLISH / FRANÇAIS

Today’s jazz brags often with immobility. Moving or not moving? Dunno know here, but motile, that’s for sure. Diatom Ribbons, Canadian pianist Kris Davis’ latest album, plays a lot with that idea. Maybe because it’s dedicated to unicellular algae and marine microorganisms. What a bloody beauty that is organic and brutal. As on Corn Crake, melodic and committed, where Terry Lyne Carrington and Val Jeanty come to dynamite the World of silence. With no red cap and much better than the famous Commandant C.

 » content_last_edited= »on|phone » _builder_version= »4.9.4″ _module_preset= »default » text_text_color= »#000000″ text_font_size= »16px » custom_margin= »5%||||false|false »]

ENGLISH

Today’s jazz brags often with immobility. Moving or not moving? Dunno know here, but motile, that’s for sure. Diatom Ribbons, Canadian pianist Kris Davis’ latest album, plays a lot with that idea. Maybe because it’s dedicated to unicellular algae and marine microorganisms. What a bloody beauty that is organic and brutal. As on Corn Crake, melodic and committed, where Terry Lyne Carrington and Val Jeanty come to dynamite the World of silence. With no red cap and much better than the famous Commandant C.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type= »2_5″ _builder_version= »4.0.4″][et_pb_text _builder_version= »4.9.4″ _module_preset= »default » link_font= »Roboto|||||||| » link_text_color= »#ff6600″ custom_margin= »8%||||false|false » custom_margin_tablet= »0%||||false|false » custom_margin_phone= » » custom_margin_last_edited= »on|phone »]

Le jazz actuel est toujours un peu balèze pour faire le malin avec l’immobilité. Ça bouge ou ça bouge pas ? Va savoir, mais ça avance, ça c’est certain. Diatom Ribbons, dernier album de la pianiste canadienne Kris Davis joue beaucoup avec cela. Peut-être parce qu’il est dédié aux algues unicellulaires et micro-organisme maritime. Sa beauté est organique et brutale. Comme sur Corn Crake, mélodique et engagé, où Terry Lyne Carrington et Val Jeanty viennent dynamiter le monde du silence. Sans bonnet rouge et bien plus modeste qu’un certain Commandant.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version= »4.9.4″ link_text_color= »#FF6600″ custom_margin= »5%||||false|false » custom_padding= »||||false|false »]


Kris Davis : bandcamp
Pyroclastic Records : site web

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]