TYLER, THE CREATOR,
CALL ME IF YOU GET LOST
sortie le 25 juin 2021 chez Columbia Records.
MANIFESTO
ENGLISH
New album from The Creator! Whadattmean ? New storytelling. New creation, now characters, new guests and a lot of fuckin’ damn rap. Thanks, God. New story mixed up in 16 titles. Not very surprising coming from Tyler, The Creator a.k.a Wolf Haley, the evil alter-ego clip director. CALL ME IF YOU GET LOST can be eared as a movie. A film couloured with turquoise. As the main character, Tyler Baudelaire. A narrator, DJ Drama. In the cast of secondary characters, Brent Faiyaz, Pharrell Williams, Lil Wayne, Domo Genesis and many others. This guy is not playing anymore, dude. There are many references. You can lose your mind in a quarter of a second. A bit like in an action movie. There are breaks and times when it goes so fast that you don’t even have to blink. Like, CORSO. It roars in your eardrums. It hits, it swings, it drives you crazy. No time to breathe, LEMONHEAD comes. DJ Drama gives just the time to exhale and hardly to inhale. As for the break, we have SWEET / I THOUGHT YOU WANTED TO DANCE. Honey for the ears. Sweet, indeed. A bit like the moral of this film, WILSHIRE comes almost to the end. 8 minutes of prose. The ups and downs of a love triangle. Okay, that sounds long. But hearing Tyler put his words down in a smooth, crystal clear way. Addictive. A real eargasm. But, then, the big question, Charles Baudelaire or A Series of Unfortunate Events ? Maybe one of the two. Maybe both or maybe neither. Anyway. Call me if you get lost, bitches.
Nouvel album du Créateur. Ça veut dire ? New storytelling. Nouvelle création, nouveaux personnages, nouveaux invités et damn du rap en balle. Thanks, God. Nouvelle histoire entremêlée en 16 titres. Pas très étonnant venant de Tyler, The Creator a.k.a Wolf Haley, le double maléfique réal’ de clip. Car CALL ME IF YOU GET LOST s’écoute comme un film. Un film teinté de turquoise. En perso principal, Tyler Baudelaire. Un narrateur, DJ Drama. Dans le cast des persos secondaires, Brent Faiyaz, Pharrell Williams, Lil Wayne, Domo Genesis et pleins d’autres. This guy is not playing anymore, dude. Il y a des réfs à tire-larigot. De quoi perdre la tête en un quart de seconde. Un peu comme dans un film d’action. Il y a des temps de pause et des temps où ça va trop vite que c’est même plus la peine de cligner des yeux. Genre, CORSO. Ça rugit dans les tympans. Ça frappe, ça valdingue, ça rend taré. Pas le temps de respirer, LEMONHEAD arrive. DJ Drama donne juste le temps d’expirer et à peine d’inspirer. Côté temps de pause, on a SWEET / I THOUGHT YOU WANTED TO DANCE. Du miel pour les oreilles. Sweet, indeed. Un peu comme la morale de ce film, WILSHIRE arrive presque à la fin. 8 minutes de prose. Les hauts et les bas d’un triangle amoureux, quoi. Okay, ça paraît long. Mais entendre Tyler poser ses mots de façon douce et limpide. Addictif. Un vrai eargasm. Mais, du coup, la grande question, Charles Baudelaire ou Les Désastreuses aventures des orphelins Baudelaire ? Peut-être l’un des deux. Peut-être les deux ou peut-être aucun. Anyway. Call me if you get lost, bitches.