JAS KAYSER,
Jas 5ive
sortie le 15 avril 2022 sur Jazz Re:freshed
ENGLISH
Five tracks. Five chances to express yourself. Lucky Strike, Jas Kayser. After Nubya Garcia or Kaidi Tatham, she’s the one who gets the big prize with this 5ive sessions of Jazz Re:freshed. Bingo. A continuation of her solo adventure that started in 2020 with the release of her first EP ‘Unforced Rhythm of Grace’. Heads or tails, the young drummer chooses not to choose. A perfect combination of jazz drumming and afro-beat. Darkness In The Light sets the tone straight away. The afro and salsa rhythms coincide perfectly with Ava Joseph’s spoken word. It’s smooth. It’s balanced. It’s good. Second draw with ‘Dream’ and ‘Jamie’s Blues’. Jackpot. Rich and detailed productions. From Leeming’s Brazilian touches on the guitar, to the afro style. Everything is combined. Nothing is left to chance. Everything or nothing. No warm up for Ash Kayser on ‘Half-Race’ who gives his voice to fight against the aggression. Last rhythmic acceleration with Stylianides’ trumpet solo. All five senses are awakened for that final danceable note, Stupid On The Beat. Recevied 5/5.
Cinq tracks. Cinq fois plus de chance pour s’exprimer. Lucky Strike, Jas Kayser. Après Nubya Garcia ou Kaidi Tatham, c’est elle qui tire le gros lot des sessions 5ive de Jazz Re:freshed. Bingo. Une suite à son aventure solo débutée en 2020 avec la sortie de son premier EP Unforced Rhythm of Grace. Pile ou face, la jeune batteuse fait le choix de ne pas choisir. Une combinaison parfaite entre drumming jazz et afro-beat. Darkness In The Light donne direct le ton. Les rythmes afro et salsa coïncident parfaitement avec le spoken word d’Ava Joseph. C’est doux. C’est équilibré. C’est bon. Second tirage avec Dream et Jamie’s Blues. Jackpot. Des productions riches et détaillées. Des touches brésiliennes de Leeming à la guitare, jusqu’au style afro. Tout est combiné. Rien n’est laissé au hasard. Tout ou rien. No warm up pour Ash Kayser sur Half-Race qui donne de la voix pour lutter contre les agressions. Dernière accélération rythmique avec le solo de Stylianides à la trompette. Les cinq sens sont éveillés pour cette dernière note dansante, Stupid On The Beat. Reçue cinq sur cinq.